Osobní vagony 1.třídy
V této kategorii je mnoho kvalitních středoevropských vagónů. I Česká republika má svého zástupce v této prestižní kategorii. Je jím vůz řady Ampz143. České dráhy zakoupily v roce 2004 jedenáct vozů tohoto typu. Vyráběla je česká vagónka ze Studénky s pomocí Siemensu. V současné době tyto vozy jezdí na trase Praha - Berlín- Hambrurk a Praha - Brno - Vídeň a Praha - Varšava. Dosahují maximální rychlosti 200 km/h.
Ani Slováci se nenechali zahanbit, a stejně jako Češi, i oni mají v této kategorii svého zástupce. A tím zástupcem je vůz řady Ampeer. Slovenské dráhy mají zatím 10 kusů těchto vozů, ale jejich počet by se měl do roku 2014 zvýšit na 20. Už aby to, protože tyto vozy jezdí zatím pouze na trase Bratislava - Žilina - Košice, ale až se počet vozů zvýší, měly by tyto vozy jezdit i do České republiky. Ampeer nabízí stejné sedačky jako již zmíněné Ampz143 s tím rozdílem, že se hlava může opřít o polštářek, což zajisté cestující vítají příznivě. Maximální rychlost těchto vozů je 200 km/h, ale Ampeer-y mají jednu nevýhodu. Nejsou tlakotěsné, takže je ZSSK kvůli tomu schválila na 160 km/h, a rychlostí 200 km/h asi nikdy nepofrčí. Škoda. Abych nezapomněl - výrobcem těchto vozů je ZOŠ Vrútky.
Severní sousedé se též nenechali zahanbit. Poláky reprezentuje vůz Amnopuz 158A, kterého jsme mohli vidět i na Czech RailDays, ale do Česka jinak nejezdí. Bodejť, když je jich vyrobeno jenom 3! Poláci tyto vozy potřebují hlavně na trať Varšava - Vratislav, ale jak známe naše severní sousedy - za týden to může být úplně jinak! I tyto vozy mohou jezdit 200 km/h, jsou tlakotěsné, a celkem pohodlné. Na první pohled může cestujícího zaujmout jeden detail, a to konkrétně dlouhá černá lišta, která se táhne přes všechna okna. I toto může dělat dojem moderníího vagónu. Tyto tři vagóny vyrobila polská společnost H.Cegielski.
První kupéčkový vůz v této kaegorii pochází z Rakouska. Jedná se o vozy řady Amz, jichž je vyrobeno asi 33. Tyto vagóny jezdí do Česka na trase Villach - Vídeň - Brno - Praha - Hamburk, a mezi cestujícími jsou populární - velice populární! A mají být proč populární. Tyto vozy byly sice vyráběny v 70. až v 80. letech, nicméně, od roku 2003 procházely tzv. "Uprading-Programmem", který těmto vozům dodal klimatizaci, zásuvky, a hlavně jim omladil interiér. V interiéru najdete široká kožená sedadla a mnoho dřevěných dekorací. V těchto vozech se nachází i oddíly bussines třídy, která je velice podobná 1.třídě. Mnoho rozdílů mezi bussines a 1.třídou asi nenajdete. Hlavní rozdíly mezi bussines a 1.třídou jsou: 4 sedadla v oddíle bussines třídy (tato sedadla ale nejsou o nic širší než v jedničce), delší stolky v bussines třídě, kterých je v oddílu navíc více, a jinak položená zrcadla (v bussines třídě je svisle, v jedničce vodorovně). Dosahuje maximální rychlosti 200 km/h, a tyto vozy vyrobily společně vagónky Siemense a Jenbacheru.
Myslíte si, že jsme zapomněli na německé vagóny? Omyl! Podobně jako Rakousko, i Německo reprezentují kupéčkové vozy - konkrétně Avmz 109.5. Ovšem, kromě počtu kupéček a maximální rychlosti nemají německé vozy s těmi rakouskými nic společného. Sedačky ve voze jsou z textilní látky, dveře od vozu jsou sklápěcí, dveře od oddílu jsou celé prosklené atd. Tyto vozy nejsou zrovna nejmladší. Za svých časů tyto vozy totiž jezdily na vlacích TEE, což je obdoba dnešního EuroCity a InterCity s tím rozdílem, že v soupravě byly řazeny pouze restaurační vozy a vozy 1.třídy. Nicméně, bylo by naivní si myslet, že vozy mají původní interiér. Tento interiér byl již několikrát změněný. Výrobcem těchto vozů není nikdo jiný než domácí Siemens. Apropo, málem bych zapomněl. Pokud bydlíte někde v Česku, a chcete se s tímto vozem projet, vyzkoušejte vlak EC 174/175 Jan Jesenius, který jede z Budapeště přes Bratislavu, Brno, Prahu a Berlín do Hamburku a zpět. Samozřejmě, v Česku tento vlak zastavuje ještě v Břeclavi, Pardubicích, Kolíně, Ústí nad Labem a Děčíně.
Ve Střední Evropě ještě zůstaneme. I Arpádi pro nás něco přichystali. Maďarské vozy řady Amz jsou také mezi odbornou veřejností velice oblíbené, a to hlavně kvůli pohodlným a širokým sedačkám, ze kterých lze udělat lehátko. Tyto vozy se mohou pyšnit jedním malým rekordem - objemnější zrcadla jsem v žádném jiném dopravním prostředku neviděl. Tato objemná zrcadla jsou v každém kupé na bočních stěnách. Myslím, že tento detail ocení hlavně ženy. A obrovské zrcadlo není jediné, co ženy na tomto voze ocení. Myslím, že ženy budou nadšené i z barvy sedaček, koberců atd. Ta je totiž jaká? No přece růžová. Opravdu nežertuji, podívejte se. Naštěstí pro muže se nejedná o "barbieodstín" růžové. I to je možná jeden z důvodů, proč mužům tento vůz nevadí. I tyto vozy mohou dosahovat rychlosti 200 km/h. Ještě minulý rok tyto vozy jezdily na EC 170/171 Hungaria (Berlín-Praha-Bratislava-Budapešť), jenomže tyto časy jsou pro mě nepochopitelně pryč. Tyto vozy se vyráběly ve španělské vagónce CAF Zaragoza. Zajímavé je, že všech 9 vagónů této řady bylo vyrobeno v jednom roce - 1994.
Nejzápadněji položeným státem v této kategorii je beze sporu Francie. Francii reprezentují vozy A*tu. Tyto vozy jsou provozované společností Corail Téoz, což je společnost provozující luxusní vlaky například na trasách Paříž-Bordeaux, Paříž-Nice a Nice-Bordeaux. Na první pohled vám vozy A*tu (a všechny od Téoze vůbec) nebudou připadat vůbec moderní - spíše naopak. Tyto vozy vypadají totiž jako německé vozy řady Avmz 109.5, které jsem popisoval o dva odstavce výše. Ale jak nakouknete dovnitř, budete pravděpodobně udiveni. Tyto vozy jsou velice luxusní, co se interiéru týče. Možná jsou to nejluxusnější vozy Evropy! Ve voze si lze vybrat, jestli budete chtít sedět v kupéčku, a nebo dáváte přednost velkoprostorovému uspořádání. Na těchto vozech též zaujme velice netypické, ale o to krásnější osvětlení. Tato světla dokonale pasují ke světlým stěnám v interiéru. I tyto vozy mohou jezdit rychlostí 200 km/h. Vyrobil je francouzský Alstom.
Další účastník pochází ze státu, jenž na mapě silně připomíná kozačku - konkrétně z Itálie. Italové mají v této soutěži velice zajímavé vozy pocházející ze 70. let. A co víc, italské národní dráhy tyto vozy nikdy příliš nemodernizovaly. Vlastně, některé z nich nedávno prošly velkou modernizací, jenomže tu autor těchto stránek považuje za tak spackanou, že autor mnohem radši do této ankety použil vozy, kterým zůstal původní model interiéru. A ten se opravdu povedl. Tyto vozy vůbec jako jedny z prvních měly stahovací žaluzie a nebo otočné sedadlo (uvidíte na fotce). Pod každým křeslem (to, co mají tyto vozy, tomu se snad ani sedačka říct nedá), se navíc ukrývá stoleček, ale ten je neprakticky malý. Tyto vozy lze potkat na italských vlacích kategorie InterCity.
Devátý účastník této kategorie pochází z Balkánu, konkrétně v létě z velice navštěvovaného Chorvatska. Jedná se o vozy řady Aeelt. Původně jsem chtěl do této ankety zařadit chorvatský vůz řady ABee, ale k němu jsem našel jen jednu fotku v interiéru, což je nedostačující. Nicméně, ani vozy Aeelt vůbec nejsou špatné. Jsou to vozy velice podobné těm, které jsem chtěl dát do této ankety až na to, že jsou velkoprostorové. Nicméně, tyto vozy mají společný typ i barvu sedaček, a mají na chlup stejné stolky mezi sedáky. V těchto vozech navíc vůbec neexistuje tzv. "letecké uspořádání" (to znamená, že sedačky jsou vždy naproti sobě, nikoliv za sebou). Vozy vznikly rekonstrukcí ze starších vozů, které vyrobila srbská GOŠA. A ten stejný výrobce vagónů tyto vozy v letech 1999-2009 modernizoval. Vozů této řady je celkem 12, z čehož některé jsou schváleny pro 160 km/h, ale některé z ekonomických důvodů jenom pro 120 km/h. Musí se ale uznat, že se modernizace povedla celkem dobře. Vagóny této řady též nevyjíždějí z vnitrozemí. Potkat je můžeme na vlacích IC mezi Záhřebem a Vinkovči, Vukovarem a Osijekem.
Poslední soutěžící pochází z Rumunska. Možná si říkáte, že jsem se zcvoknul. Možná si myslíte, že jsem do ankety schválně dal tne njhorší vagón Evropy. Omyl! Kvalita rumunských železnic roste velice rychle! Nám to hlavně dokáže vagón řady A10-91, které v letech 2006 a 2007 vyrobila domácí vagónka Astra Vagonae Calatori. Na těchto vozech zaujme jedna věc. Mají úplně stejné sedačky jako vlaky novější vlaky TGV! Vozy jsou též specifické tím, že nabízí dva velkoprostorové oddíly. Zatímco v jedné části převládají spíše klidné barvy, v té druhé dominuje červená. Cestující má tedy na výběr. Musím říct, že na internetu jsem viděl fotky spíše té světlejší části. Tyto vozy mohou jezdit až 200 km/h. Najdeme je na vybraných rumunských vlacích InterCity.
Komentáře
Přehled komentářů
важнецкий вебресурс https://1xbetts.ru/
omega best
(GordonRog, 23. 7. 2020 9:22)
омега скам, bartosz nafalski piramida, bartosz nafalski scam, omega best scam, Omega best piramida, бартож омега бест, omega bartosz nafalski, omega bartosz, omega bartosz nafalski, bartosz scam
https://omega.best
vulkan-nadengi
(WilliamGah, 23. 7. 2020 8:56)добродетельный вебсайт https://vulkan-nadengi.ru/
New project 2020
(LarryJoult, 23. 7. 2020 2:08)A new company in which over half a year more than 7 million people have registered. https://crowd1.com/signup/evg7773 Profit comes from the shares of the world's largest gaming channels. Cruise, travel, Gambling, mobile share with us 50%. Passive and active income
Дайте совет
(Roberthix, 22. 7. 2020 19:42)
не подскажите
https://vk.com/hookahmagic_spb?z=photo-124877174_457240702%2Falbum-124877174_00%2Frev
Советуют взять здесь
добросердечный веб сайт
(WalterUlcex, 21. 7. 2020 14:46)завидный вебресурс https://allfan.ru/
quality web site
(JeffreySaf, 21. 7. 2020 14:43)check this link right here now https://bahisgunceladresi.com/
знатный веб ресурс
(DouglasLaw, 21. 7. 2020 10:43)добродетельный вебресурс https://gamblingpp.ru/
Новости с интересной информацией на каждый день
(Marcusfug, 21. 7. 2020 4:22)
Добрый день. Хочу представить Вашему вниманию отличные ресурс где Вы сможете читать актуальные новости финансов и женские новости или оставлять свою рекламу. Для более детальной информации переходите по ссылке -
Актуальные новости финансов - https://minfin.cx.ua/
Актуальные женские новости - https://wday.cx.ua/
прелестный вебресурс
(MelvinNible, 21. 7. 2020 1:02)цветущий веб сайт https://igamingtop.com/
excellent web site
(GlennTiell, 20. 7. 2020 12:50)over at this website https://casinox-jp.com/
важнецкий веб ресурс
(AndrewDroTO, 20. 7. 2020 9:05)превосходный веб сайт https://bet2much.ru/
Metalcore
(ThomasUners, 19. 7. 2020 19:00)
THE MANHATTANS With These Hands A Million To One 1970 1972 2015 US FTG CD THE MANHATTANS There s No Me without You 1973 2015 US FTG CD THE MANHATTANS That s How Much I Love You 1974 2015 US FTG CD THE MANHATTANS Too Hot to Stop 1985 2015 US FTG CD THELMA HOUSTON Any Way You Like It 1976 2015 UK Soulmusic CD CAMEO Ugly Ego Secret Omen 1978 1979 2015 UK Robinsongs CD CAMEO Cameosis Feel Me 1980 1980 2015 UK Robinsongs CD.
I mean, of course, Marc s complete devotion to traditional rockabilly rhythms had never allowed him to release anything truly disgusting, but Bolan s Zip Gun comes close.
Mirroring social upheaval with a series of visionary songs couched in black humour, groups such as the Buzzcocks Orgasm Addict , the Clash Complete Control , and Siouxsie and the Banshees Hong Kong Garden scored hits in 1977 78.
https://blues.fordrerilblackbearerwhisperfire.info Há pelo menos 100 álbuns que estão total ou compilações, PE, bootlegs de performances ao vivo, etc Você não pode dar errado com qualquer um dos 70 lançamentos na minha opinião.
The Underground State did not include Polish communists or parties of the extreme right.
Wenn man einen typischen Musiktrend aus den 1960er Jahren definieren will, bietet sich kein besserer als der Folk Rock an, der immense Popularität während der bewegten Zeit hatte.
You really are my best shot fellas =(
(Jamesanaes, 19. 7. 2020 7:07)
Buy Essay | Personalized Producing Solutions | 100 percent free reediting or financial resources back again | Conserve 5% now using your price reduction | Less costly Essay.
https://howtowriteagoodcollegeessay138.blogspot.com
You can Submit Content To Over 2000 Different Unique Content and Social Media Sites Including - https://plbtc.page.link/iz8q
(Henrycot, 16. 7. 2020 17:31)
Magic Submitter Spins And Submits Your
Articles, Videos, Blogs, And Press Releases To Over 500 Sites And Gives You 1000’s Of Backlinks Automatically….
Plus You Can Instantly Add 100’s Of Additional Sites.
Clicks HERE - https://plbtc.page.link/iz8q
Magic Submitter Gives You Amazing Features Like:
Automatically Create 100’s Of Accounts For You
Automatically Verify All Your Accounts
Automatically Spin Your Submissions For 100% Original Content
Automatically Submit All Your Content To Over 2000 Sites
Automatically Solve All Captcha Verifications
Automatically Submit And Get 1000’s BACKLINKS On Autopilot
Automatically Capture And Organize All Your Links
Automatically Ping, Bookmark, And Even Spin Your Links
Automatically Will Schedule All Your Marketing 24/7
Automatically Set Up Backlink Campaigns That Run For Weeks
Instantly Create Professional Reports For Your Customers
ADD 100’s Of Additional Websites With A Few Clicks
PLUS … 27 Other Amazing Features
Clicks HERE - https://plbtc.page.link/iz8q
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100
1xbetts
(TimothyHok, 24. 7. 2020 9:49)