Osobní vagony 1.třídy
V této kategorii je mnoho kvalitních středoevropských vagónů. I Česká republika má svého zástupce v této prestižní kategorii. Je jím vůz řady Ampz143. České dráhy zakoupily v roce 2004 jedenáct vozů tohoto typu. Vyráběla je česká vagónka ze Studénky s pomocí Siemensu. V současné době tyto vozy jezdí na trase Praha - Berlín- Hambrurk a Praha - Brno - Vídeň a Praha - Varšava. Dosahují maximální rychlosti 200 km/h.
Ani Slováci se nenechali zahanbit, a stejně jako Češi, i oni mají v této kategorii svého zástupce. A tím zástupcem je vůz řady Ampeer. Slovenské dráhy mají zatím 10 kusů těchto vozů, ale jejich počet by se měl do roku 2014 zvýšit na 20. Už aby to, protože tyto vozy jezdí zatím pouze na trase Bratislava - Žilina - Košice, ale až se počet vozů zvýší, měly by tyto vozy jezdit i do České republiky. Ampeer nabízí stejné sedačky jako již zmíněné Ampz143 s tím rozdílem, že se hlava může opřít o polštářek, což zajisté cestující vítají příznivě. Maximální rychlost těchto vozů je 200 km/h, ale Ampeer-y mají jednu nevýhodu. Nejsou tlakotěsné, takže je ZSSK kvůli tomu schválila na 160 km/h, a rychlostí 200 km/h asi nikdy nepofrčí. Škoda. Abych nezapomněl - výrobcem těchto vozů je ZOŠ Vrútky.
Severní sousedé se též nenechali zahanbit. Poláky reprezentuje vůz Amnopuz 158A, kterého jsme mohli vidět i na Czech RailDays, ale do Česka jinak nejezdí. Bodejť, když je jich vyrobeno jenom 3! Poláci tyto vozy potřebují hlavně na trať Varšava - Vratislav, ale jak známe naše severní sousedy - za týden to může být úplně jinak! I tyto vozy mohou jezdit 200 km/h, jsou tlakotěsné, a celkem pohodlné. Na první pohled může cestujícího zaujmout jeden detail, a to konkrétně dlouhá černá lišta, která se táhne přes všechna okna. I toto může dělat dojem moderníího vagónu. Tyto tři vagóny vyrobila polská společnost H.Cegielski.
První kupéčkový vůz v této kaegorii pochází z Rakouska. Jedná se o vozy řady Amz, jichž je vyrobeno asi 33. Tyto vagóny jezdí do Česka na trase Villach - Vídeň - Brno - Praha - Hamburk, a mezi cestujícími jsou populární - velice populární! A mají být proč populární. Tyto vozy byly sice vyráběny v 70. až v 80. letech, nicméně, od roku 2003 procházely tzv. "Uprading-Programmem", který těmto vozům dodal klimatizaci, zásuvky, a hlavně jim omladil interiér. V interiéru najdete široká kožená sedadla a mnoho dřevěných dekorací. V těchto vozech se nachází i oddíly bussines třídy, která je velice podobná 1.třídě. Mnoho rozdílů mezi bussines a 1.třídou asi nenajdete. Hlavní rozdíly mezi bussines a 1.třídou jsou: 4 sedadla v oddíle bussines třídy (tato sedadla ale nejsou o nic širší než v jedničce), delší stolky v bussines třídě, kterých je v oddílu navíc více, a jinak položená zrcadla (v bussines třídě je svisle, v jedničce vodorovně). Dosahuje maximální rychlosti 200 km/h, a tyto vozy vyrobily společně vagónky Siemense a Jenbacheru.
Myslíte si, že jsme zapomněli na německé vagóny? Omyl! Podobně jako Rakousko, i Německo reprezentují kupéčkové vozy - konkrétně Avmz 109.5. Ovšem, kromě počtu kupéček a maximální rychlosti nemají německé vozy s těmi rakouskými nic společného. Sedačky ve voze jsou z textilní látky, dveře od vozu jsou sklápěcí, dveře od oddílu jsou celé prosklené atd. Tyto vozy nejsou zrovna nejmladší. Za svých časů tyto vozy totiž jezdily na vlacích TEE, což je obdoba dnešního EuroCity a InterCity s tím rozdílem, že v soupravě byly řazeny pouze restaurační vozy a vozy 1.třídy. Nicméně, bylo by naivní si myslet, že vozy mají původní interiér. Tento interiér byl již několikrát změněný. Výrobcem těchto vozů není nikdo jiný než domácí Siemens. Apropo, málem bych zapomněl. Pokud bydlíte někde v Česku, a chcete se s tímto vozem projet, vyzkoušejte vlak EC 174/175 Jan Jesenius, který jede z Budapeště přes Bratislavu, Brno, Prahu a Berlín do Hamburku a zpět. Samozřejmě, v Česku tento vlak zastavuje ještě v Břeclavi, Pardubicích, Kolíně, Ústí nad Labem a Děčíně.
Ve Střední Evropě ještě zůstaneme. I Arpádi pro nás něco přichystali. Maďarské vozy řady Amz jsou také mezi odbornou veřejností velice oblíbené, a to hlavně kvůli pohodlným a širokým sedačkám, ze kterých lze udělat lehátko. Tyto vozy se mohou pyšnit jedním malým rekordem - objemnější zrcadla jsem v žádném jiném dopravním prostředku neviděl. Tato objemná zrcadla jsou v každém kupé na bočních stěnách. Myslím, že tento detail ocení hlavně ženy. A obrovské zrcadlo není jediné, co ženy na tomto voze ocení. Myslím, že ženy budou nadšené i z barvy sedaček, koberců atd. Ta je totiž jaká? No přece růžová. Opravdu nežertuji, podívejte se. Naštěstí pro muže se nejedná o "barbieodstín" růžové. I to je možná jeden z důvodů, proč mužům tento vůz nevadí. I tyto vozy mohou dosahovat rychlosti 200 km/h. Ještě minulý rok tyto vozy jezdily na EC 170/171 Hungaria (Berlín-Praha-Bratislava-Budapešť), jenomže tyto časy jsou pro mě nepochopitelně pryč. Tyto vozy se vyráběly ve španělské vagónce CAF Zaragoza. Zajímavé je, že všech 9 vagónů této řady bylo vyrobeno v jednom roce - 1994.
Nejzápadněji položeným státem v této kategorii je beze sporu Francie. Francii reprezentují vozy A*tu. Tyto vozy jsou provozované společností Corail Téoz, což je společnost provozující luxusní vlaky například na trasách Paříž-Bordeaux, Paříž-Nice a Nice-Bordeaux. Na první pohled vám vozy A*tu (a všechny od Téoze vůbec) nebudou připadat vůbec moderní - spíše naopak. Tyto vozy vypadají totiž jako německé vozy řady Avmz 109.5, které jsem popisoval o dva odstavce výše. Ale jak nakouknete dovnitř, budete pravděpodobně udiveni. Tyto vozy jsou velice luxusní, co se interiéru týče. Možná jsou to nejluxusnější vozy Evropy! Ve voze si lze vybrat, jestli budete chtít sedět v kupéčku, a nebo dáváte přednost velkoprostorovému uspořádání. Na těchto vozech též zaujme velice netypické, ale o to krásnější osvětlení. Tato světla dokonale pasují ke světlým stěnám v interiéru. I tyto vozy mohou jezdit rychlostí 200 km/h. Vyrobil je francouzský Alstom.
Další účastník pochází ze státu, jenž na mapě silně připomíná kozačku - konkrétně z Itálie. Italové mají v této soutěži velice zajímavé vozy pocházející ze 70. let. A co víc, italské národní dráhy tyto vozy nikdy příliš nemodernizovaly. Vlastně, některé z nich nedávno prošly velkou modernizací, jenomže tu autor těchto stránek považuje za tak spackanou, že autor mnohem radši do této ankety použil vozy, kterým zůstal původní model interiéru. A ten se opravdu povedl. Tyto vozy vůbec jako jedny z prvních měly stahovací žaluzie a nebo otočné sedadlo (uvidíte na fotce). Pod každým křeslem (to, co mají tyto vozy, tomu se snad ani sedačka říct nedá), se navíc ukrývá stoleček, ale ten je neprakticky malý. Tyto vozy lze potkat na italských vlacích kategorie InterCity.
Devátý účastník této kategorie pochází z Balkánu, konkrétně v létě z velice navštěvovaného Chorvatska. Jedná se o vozy řady Aeelt. Původně jsem chtěl do této ankety zařadit chorvatský vůz řady ABee, ale k němu jsem našel jen jednu fotku v interiéru, což je nedostačující. Nicméně, ani vozy Aeelt vůbec nejsou špatné. Jsou to vozy velice podobné těm, které jsem chtěl dát do této ankety až na to, že jsou velkoprostorové. Nicméně, tyto vozy mají společný typ i barvu sedaček, a mají na chlup stejné stolky mezi sedáky. V těchto vozech navíc vůbec neexistuje tzv. "letecké uspořádání" (to znamená, že sedačky jsou vždy naproti sobě, nikoliv za sebou). Vozy vznikly rekonstrukcí ze starších vozů, které vyrobila srbská GOŠA. A ten stejný výrobce vagónů tyto vozy v letech 1999-2009 modernizoval. Vozů této řady je celkem 12, z čehož některé jsou schváleny pro 160 km/h, ale některé z ekonomických důvodů jenom pro 120 km/h. Musí se ale uznat, že se modernizace povedla celkem dobře. Vagóny této řady též nevyjíždějí z vnitrozemí. Potkat je můžeme na vlacích IC mezi Záhřebem a Vinkovči, Vukovarem a Osijekem.
Poslední soutěžící pochází z Rumunska. Možná si říkáte, že jsem se zcvoknul. Možná si myslíte, že jsem do ankety schválně dal tne njhorší vagón Evropy. Omyl! Kvalita rumunských železnic roste velice rychle! Nám to hlavně dokáže vagón řady A10-91, které v letech 2006 a 2007 vyrobila domácí vagónka Astra Vagonae Calatori. Na těchto vozech zaujme jedna věc. Mají úplně stejné sedačky jako vlaky novější vlaky TGV! Vozy jsou též specifické tím, že nabízí dva velkoprostorové oddíly. Zatímco v jedné části převládají spíše klidné barvy, v té druhé dominuje červená. Cestující má tedy na výběr. Musím říct, že na internetu jsem viděl fotky spíše té světlejší části. Tyto vozy mohou jezdit až 200 km/h. Najdeme je na vybraných rumunských vlacích InterCity.
Komentáře
Přehled komentářů
Našli jsme nejrychlejší způsob, jak být bohatí. Najdi to tady.
Odkaz - https://24crypto.de/btc-markets-reddit.php
Making money in the net is easier now.
(Henrycot, 25. 12. 2020 20:06)
Každý Váš dolar se může změnit na 100 dolarů po obědě tohoto robota.
Odkaz - https://alloa.page.link/promo
Feel free to buy everything you want with the additional income.
(Henrycot, 25. 12. 2020 13:26)
Je nejlepší čas vypustit robota, aby získal víc peněz.
Odkaz - https://plbtc.page.link/Dw1j
The financial Robot is your # 1 expert of making money.
(Henrycot, 25. 12. 2020 12:36)
Našli jsme nejrychlejší způsob, jak být bohatí. Najdi to tady.
Odkaz - - https://plbtc.page.link/Dw1j
important web site
(Allanscexy, 25. 12. 2020 11:37)why not try here https://wpnull.org/en/tag/films-and-video-en
Need some more money? Robot will earn them really fast. Link - https://plbtc.page.link/Dw1j
(Henrycot, 25. 12. 2020 10:58)
Poskytněte své rodině peníze ve věku. Vypusťte robota!
Odkaz - https://plbtc.page.link/Dw1j
Нужны услуги типографии
(niny, 25. 12. 2020 2:40)
Доброго времени суток.
Подскажите нормальную типографию для изготовления журналов
Могу посоветовать одну типографию , качество, цены и скорость у них отличное,
но они находятся в Красноярске, а мне нужно в Казани.
https://kraft-pt.ru
News 2020 2021
(JosephFug, 25. 12. 2020 2:23)A new company in which over half a year more than 17 million people https://crowd1.com/signup/tatyanaflorida have registered. Profit comes from the shares of the world's largest gaming channels. Gambling, mobile share with us 50%. Passive and active income. Viber/WhatsApp +12487304178 Skype tatyana.kondratyeva2
The additional income for everyone. Link - https://plbtc.page.link/money
(Henrycot, 24. 12. 2020 23:56)
My víme, jak udělat naši budoucnost bohatou a ty?
Odkaz - https://plbtc.page.link/money
Nejlepší způsob pro každého, kdo spěchá pro finanční nezávislost. Odkaz -
(Henrycot, 24. 12. 2020 19:54)
Nechte své peníze vyrůst do hlavního města s tímto robotem.
Odkaz - https://plbtc.page.link/v2EF
Online výdělky jsou nejjednodušší způsob finanční nezávislosti. Odkaz - https://plbtc.page.link/v2EF
(Henrycot, 24. 12. 2020 19:45)
Dokonce i dítě ví, jak vydělat peníze. Tenhle robot je to, co potřebuješ!
Odkaz - https://plbtc.page.link/v2EF
Pinterest. Продажи на Etsy, amazon, ebay
(LeonardVap, 24. 12. 2020 19:33)Продажи с помощью Pinterest. Смотрите Видео: Сотни Продаж на Etsy, amazon, ebay, shopify за 2 месяца при ср.цене чека 300 usd https://youtu.be/GNOZtXGGM-I
Připojte se ke společnosti úspěšných lidí, kteří zde vydělávají peníze. Odkaz - https://plbtc.page.link/v2EF
(Henrycot, 24. 12. 2020 17:45)
Vydělat si dolary, když zůstaneš doma a vypustíš toho robota.
Odkaz - - https://plbtc.page.link/v2EF
Nauč se, jak si každý den Udělat stovky zády. Odkaz - https://plbtc.page.link/v2EF
(Henrycot, 24. 12. 2020 17:24)
Vydělávání peněz je velmi snadné, když použijete finančního robota.
Odkaz - https://plbtc.page.link/v2EF
Vydělávání peněz na internetu je snadné, pokud používáte robota. Odkaz - https://plbtc.page.link/v2EF
(Henrycot, 24. 12. 2020 17:24)
Vydělat tisíce babek. Finanční robot ti s tím pomůže!
Odkaz - https://plbtc.page.link/v2EF
Věřte svému dolaru robotovi a uvidíte, jak vyroste na 100 dolarů. Odkaz - https://plbtc.page.link/v2EF
(Henrycot, 24. 12. 2020 16:51)
Jen jedno kliknutí může změnit dolar na 1000 dolarů.
Odkaz - https://plbtc.page.link/v2EF
Spustit nejlepší investiční nástroj začít vydělávat peníze dnes. Odkaz - https://plbtc.page.link/v2EF
(Henrycot, 24. 12. 2020 15:12)
Jedno kliknutí robota ti může přinést tisíce babek.
Odkaz - https://plbtc.page.link/v2EF
Dodatečný příjem je k dispozici pro každého, kdo používá tohoto robota. Odkaz - https://plbtc.page.link/v2EF
(Henrycot, 24. 12. 2020 15:10)
Okamžitě Proměňte $ 1 na $ 100. Použij finančního robota.
Odkaz - - https://plbtc.page.link/v2EF
Potřebuješ peníze? Zasloužíš si to, aniž bys opustil svůj domov. Odkaz -
(Henrycot, 24. 12. 2020 14:48)
Vydělejte $ 1000 z $1 za pár minut. Vypusťte finančního robota.
Odkaz - https://plbtc.page.link/v2EF
Každý týden tu pracují tisíce lidí. Odkaz -
(Henrycot, 23. 12. 2020 7:14)
Finanční Robot je vaše budoucí bohatství a nezávislost.
Odkaz - https://plbtc.page.link/aF8A
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100
We have found the fastest way to be rich. Find it out here.
(Henrycot, 26. 12. 2020 1:52)