Osobní vagony 1.třídy
V této kategorii je mnoho kvalitních středoevropských vagónů. I Česká republika má svého zástupce v této prestižní kategorii. Je jím vůz řady Ampz143. České dráhy zakoupily v roce 2004 jedenáct vozů tohoto typu. Vyráběla je česká vagónka ze Studénky s pomocí Siemensu. V současné době tyto vozy jezdí na trase Praha - Berlín- Hambrurk a Praha - Brno - Vídeň a Praha - Varšava. Dosahují maximální rychlosti 200 km/h.
Ani Slováci se nenechali zahanbit, a stejně jako Češi, i oni mají v této kategorii svého zástupce. A tím zástupcem je vůz řady Ampeer. Slovenské dráhy mají zatím 10 kusů těchto vozů, ale jejich počet by se měl do roku 2014 zvýšit na 20. Už aby to, protože tyto vozy jezdí zatím pouze na trase Bratislava - Žilina - Košice, ale až se počet vozů zvýší, měly by tyto vozy jezdit i do České republiky. Ampeer nabízí stejné sedačky jako již zmíněné Ampz143 s tím rozdílem, že se hlava může opřít o polštářek, což zajisté cestující vítají příznivě. Maximální rychlost těchto vozů je 200 km/h, ale Ampeer-y mají jednu nevýhodu. Nejsou tlakotěsné, takže je ZSSK kvůli tomu schválila na 160 km/h, a rychlostí 200 km/h asi nikdy nepofrčí. Škoda. Abych nezapomněl - výrobcem těchto vozů je ZOŠ Vrútky.
Severní sousedé se též nenechali zahanbit. Poláky reprezentuje vůz Amnopuz 158A, kterého jsme mohli vidět i na Czech RailDays, ale do Česka jinak nejezdí. Bodejť, když je jich vyrobeno jenom 3! Poláci tyto vozy potřebují hlavně na trať Varšava - Vratislav, ale jak známe naše severní sousedy - za týden to může být úplně jinak! I tyto vozy mohou jezdit 200 km/h, jsou tlakotěsné, a celkem pohodlné. Na první pohled může cestujícího zaujmout jeden detail, a to konkrétně dlouhá černá lišta, která se táhne přes všechna okna. I toto může dělat dojem moderníího vagónu. Tyto tři vagóny vyrobila polská společnost H.Cegielski.
První kupéčkový vůz v této kaegorii pochází z Rakouska. Jedná se o vozy řady Amz, jichž je vyrobeno asi 33. Tyto vagóny jezdí do Česka na trase Villach - Vídeň - Brno - Praha - Hamburk, a mezi cestujícími jsou populární - velice populární! A mají být proč populární. Tyto vozy byly sice vyráběny v 70. až v 80. letech, nicméně, od roku 2003 procházely tzv. "Uprading-Programmem", který těmto vozům dodal klimatizaci, zásuvky, a hlavně jim omladil interiér. V interiéru najdete široká kožená sedadla a mnoho dřevěných dekorací. V těchto vozech se nachází i oddíly bussines třídy, která je velice podobná 1.třídě. Mnoho rozdílů mezi bussines a 1.třídou asi nenajdete. Hlavní rozdíly mezi bussines a 1.třídou jsou: 4 sedadla v oddíle bussines třídy (tato sedadla ale nejsou o nic širší než v jedničce), delší stolky v bussines třídě, kterých je v oddílu navíc více, a jinak položená zrcadla (v bussines třídě je svisle, v jedničce vodorovně). Dosahuje maximální rychlosti 200 km/h, a tyto vozy vyrobily společně vagónky Siemense a Jenbacheru.
Myslíte si, že jsme zapomněli na německé vagóny? Omyl! Podobně jako Rakousko, i Německo reprezentují kupéčkové vozy - konkrétně Avmz 109.5. Ovšem, kromě počtu kupéček a maximální rychlosti nemají německé vozy s těmi rakouskými nic společného. Sedačky ve voze jsou z textilní látky, dveře od vozu jsou sklápěcí, dveře od oddílu jsou celé prosklené atd. Tyto vozy nejsou zrovna nejmladší. Za svých časů tyto vozy totiž jezdily na vlacích TEE, což je obdoba dnešního EuroCity a InterCity s tím rozdílem, že v soupravě byly řazeny pouze restaurační vozy a vozy 1.třídy. Nicméně, bylo by naivní si myslet, že vozy mají původní interiér. Tento interiér byl již několikrát změněný. Výrobcem těchto vozů není nikdo jiný než domácí Siemens. Apropo, málem bych zapomněl. Pokud bydlíte někde v Česku, a chcete se s tímto vozem projet, vyzkoušejte vlak EC 174/175 Jan Jesenius, který jede z Budapeště přes Bratislavu, Brno, Prahu a Berlín do Hamburku a zpět. Samozřejmě, v Česku tento vlak zastavuje ještě v Břeclavi, Pardubicích, Kolíně, Ústí nad Labem a Děčíně.
Ve Střední Evropě ještě zůstaneme. I Arpádi pro nás něco přichystali. Maďarské vozy řady Amz jsou také mezi odbornou veřejností velice oblíbené, a to hlavně kvůli pohodlným a širokým sedačkám, ze kterých lze udělat lehátko. Tyto vozy se mohou pyšnit jedním malým rekordem - objemnější zrcadla jsem v žádném jiném dopravním prostředku neviděl. Tato objemná zrcadla jsou v každém kupé na bočních stěnách. Myslím, že tento detail ocení hlavně ženy. A obrovské zrcadlo není jediné, co ženy na tomto voze ocení. Myslím, že ženy budou nadšené i z barvy sedaček, koberců atd. Ta je totiž jaká? No přece růžová. Opravdu nežertuji, podívejte se. Naštěstí pro muže se nejedná o "barbieodstín" růžové. I to je možná jeden z důvodů, proč mužům tento vůz nevadí. I tyto vozy mohou dosahovat rychlosti 200 km/h. Ještě minulý rok tyto vozy jezdily na EC 170/171 Hungaria (Berlín-Praha-Bratislava-Budapešť), jenomže tyto časy jsou pro mě nepochopitelně pryč. Tyto vozy se vyráběly ve španělské vagónce CAF Zaragoza. Zajímavé je, že všech 9 vagónů této řady bylo vyrobeno v jednom roce - 1994.
Nejzápadněji položeným státem v této kategorii je beze sporu Francie. Francii reprezentují vozy A*tu. Tyto vozy jsou provozované společností Corail Téoz, což je společnost provozující luxusní vlaky například na trasách Paříž-Bordeaux, Paříž-Nice a Nice-Bordeaux. Na první pohled vám vozy A*tu (a všechny od Téoze vůbec) nebudou připadat vůbec moderní - spíše naopak. Tyto vozy vypadají totiž jako německé vozy řady Avmz 109.5, které jsem popisoval o dva odstavce výše. Ale jak nakouknete dovnitř, budete pravděpodobně udiveni. Tyto vozy jsou velice luxusní, co se interiéru týče. Možná jsou to nejluxusnější vozy Evropy! Ve voze si lze vybrat, jestli budete chtít sedět v kupéčku, a nebo dáváte přednost velkoprostorovému uspořádání. Na těchto vozech též zaujme velice netypické, ale o to krásnější osvětlení. Tato světla dokonale pasují ke světlým stěnám v interiéru. I tyto vozy mohou jezdit rychlostí 200 km/h. Vyrobil je francouzský Alstom.
Další účastník pochází ze státu, jenž na mapě silně připomíná kozačku - konkrétně z Itálie. Italové mají v této soutěži velice zajímavé vozy pocházející ze 70. let. A co víc, italské národní dráhy tyto vozy nikdy příliš nemodernizovaly. Vlastně, některé z nich nedávno prošly velkou modernizací, jenomže tu autor těchto stránek považuje za tak spackanou, že autor mnohem radši do této ankety použil vozy, kterým zůstal původní model interiéru. A ten se opravdu povedl. Tyto vozy vůbec jako jedny z prvních měly stahovací žaluzie a nebo otočné sedadlo (uvidíte na fotce). Pod každým křeslem (to, co mají tyto vozy, tomu se snad ani sedačka říct nedá), se navíc ukrývá stoleček, ale ten je neprakticky malý. Tyto vozy lze potkat na italských vlacích kategorie InterCity.
Devátý účastník této kategorie pochází z Balkánu, konkrétně v létě z velice navštěvovaného Chorvatska. Jedná se o vozy řady Aeelt. Původně jsem chtěl do této ankety zařadit chorvatský vůz řady ABee, ale k němu jsem našel jen jednu fotku v interiéru, což je nedostačující. Nicméně, ani vozy Aeelt vůbec nejsou špatné. Jsou to vozy velice podobné těm, které jsem chtěl dát do této ankety až na to, že jsou velkoprostorové. Nicméně, tyto vozy mají společný typ i barvu sedaček, a mají na chlup stejné stolky mezi sedáky. V těchto vozech navíc vůbec neexistuje tzv. "letecké uspořádání" (to znamená, že sedačky jsou vždy naproti sobě, nikoliv za sebou). Vozy vznikly rekonstrukcí ze starších vozů, které vyrobila srbská GOŠA. A ten stejný výrobce vagónů tyto vozy v letech 1999-2009 modernizoval. Vozů této řady je celkem 12, z čehož některé jsou schváleny pro 160 km/h, ale některé z ekonomických důvodů jenom pro 120 km/h. Musí se ale uznat, že se modernizace povedla celkem dobře. Vagóny této řady též nevyjíždějí z vnitrozemí. Potkat je můžeme na vlacích IC mezi Záhřebem a Vinkovči, Vukovarem a Osijekem.
Poslední soutěžící pochází z Rumunska. Možná si říkáte, že jsem se zcvoknul. Možná si myslíte, že jsem do ankety schválně dal tne njhorší vagón Evropy. Omyl! Kvalita rumunských železnic roste velice rychle! Nám to hlavně dokáže vagón řady A10-91, které v letech 2006 a 2007 vyrobila domácí vagónka Astra Vagonae Calatori. Na těchto vozech zaujme jedna věc. Mají úplně stejné sedačky jako vlaky novější vlaky TGV! Vozy jsou též specifické tím, že nabízí dva velkoprostorové oddíly. Zatímco v jedné části převládají spíše klidné barvy, v té druhé dominuje červená. Cestující má tedy na výběr. Musím říct, že na internetu jsem viděl fotky spíše té světlejší části. Tyto vozy mohou jezdit až 200 km/h. Najdeme je na vybraných rumunských vlacích InterCity.
Komentáře
Přehled komentářů
go to the website https://web-foxwallet.com/
монтаж каминов
(Ivannug, 13. 6. 2025 8:22)Предлагаем услуги по монтаж каминов Перейти - https://hockeyskates.ru/blog/nashi-partnery/montazh-kaminov/
торговые павильоны
(Ivannug, 12. 6. 2025 23:02)
Предлагаем услуги по торговые павильоны
<b>Перейти</b> - https://grand33.ru/blog/torgovye-pavilony/
Как заказать такси: Лайфхак для путешественников
(TRAthalm, 12. 6. 2025 22:11)Здравствуйте уважаемые участники Хочу поделиться недавним опытом связанным с заказом такси. Недавно прибыл в метрополию и сталкивался с вопросом: как быстро найти проверенное такси? какие формы программы вы обычно оформляете такси? Через программы или по номеру? Есть ли среди вас те кто отдаёт предпочтение постоянную цену? Мне интересно: какие фирмы вы советуете для бронирования авто? Особенно значимо это для аэропорта — хочется миновать опозданий с ожиданием шофёра. Буду рад прочесть ваши мнения реальные случаи. Возможно кто-то встречался с мошенническими фирмами и готов осведомить других? Благодарю за любую рекомендации https://mokoskr.ru/taksi-sochi-ajeroport-udobnyj-sposob-dobratsja-do-kurortov-chernomorskogo-poberezhja/
Just a moment...
(Angelnic, 12. 6. 2025 14:52)Site Identified as Potentially Harmful Click here
pour la dysfonction
(ClaytonrEw, 12. 6. 2025 14:49)cialis livraison rapide Besoin de traitement efficace pour la dysfonction erectile? https://achetercialisgenerique.com/ acheter cialis en ligne
Londoners are paying to live in deserted schools, office blocks and an old cathedral to avoid ‘insane’ rents
(BradleyVon, 12. 6. 2025 9:55)London CNN — Opposite a bed in central London light filters through a stained-glass window depicting in fragments of copper and blue Jesus Christ. спрут onion Three people have lived in the deserted cathedral in the past two years with each occupant — an electrician a sound engineer and a journalist — paying a monthly fee to live in the priest’s quarters. bs2best at The cathedral is managed by Live-in Guardians a company finding occupants for disused properties including schools libraries and pubs across Britain. The residents — so-called property guardians — pay a fixed monthly “license fee” which is usually much lower than the typical rent in the same area. bs2best at Applications to become guardians are going “through the roof” with more people in their late thirties and forties signing on than in the past said Arthur Duke the founder and managing director of Live-in Guardians. bsme at “That’s been brought about by the cost-of-living crisis” he said. “People are looking for cheaper ways to live.” bslp https://blsp2best.at
Guide Signature Achieve Outfits Modern Way
(HhangKaby, 12. 6. 2025 7:39)Commencing an exploration of the diverse universe of sartorial expression illustrates a multitude of Michael Kors Outlet elements that shape not just the outfits we select additionally our interpretation of our inner selves and outward appearances. Knowing the historical evolution of diverse looks supplies an essential understanding with the aim of acknowledging the recurring patterns of fashionable inclinations whereby earlier aesthetics occasionally are revived featuring fresh perspectives. Observing meticulously the fine balance across how colors work together fabric technology along with the basis of garment making and assembly creates opportunities for a better educated method of understanding Bershka USA building a cohesive wardrobe. Beyond this the growing importance of environmentally responsible and morally sound approaches throughout the style business points out a significant shift moving towards greater responsibility and a deeper understanding regarding the effects on communities and ecosystems of how we present ourselves. Eventually fashion remains Coach a living testament to personal expression and gives a never-ending possibility in order to exploring ones own tastes furthermore the joyful act of showcasing our true identities in the broader social context. Fashion Smart Master Appearance Everyday GuideTip Effortless Curate Wardrobe Modern JourneyLook Confident CreaTip Unique Curate Appearance Daily BlueprintFashion Effortless Curate Dressing Everyday Journey c386efd
browse this site
(Donaldloori, 12. 6. 2025 4:52)get redirected here https://sollet-wallet.io/
Bridgers crypto swap
(Ricardoerock, 12. 6. 2025 3:36)Discover powerful Web3 tools at blnaryxpro.com the official platform for BinaryX Game and BinaryX Pro enter the world of BinaryX at blnaryxpro.com For reliable DeFi trading use SushiSwap via the official app at swapsushl.com — backed by sushi.com start trading with swapsushl.com Explore DeFi like never before with Aerodrome Finance at aerodroneflnance.com inspired by aerodrome.finance explore Aerodrome Finance at aerodroneflnance.com Dive into Magic Eden at maglceiden.com — your home for exclusive drops and digital art start collecting with maglceiden.com Trade securely and efficiently on Cetus Swap via cetusswap.com the official platform of Cetus start trading with cetusswap.com Pump Fun brings real-time token launches to pummpfun.com — the next evolution of pump.fun join the fun at pummpfun.com Trade smarter with Meteora AG at mereoraag.com — the home of meteora swap technology start swapping with mereoraag.com
look at this web-site
(Charleswaf, 12. 6. 2025 0:44)investigate this site https://sollet-wallet.io/
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80
This Site
(Antonton, 13. 6. 2025 17:48)