Osobní vagony 1.třídy
V této kategorii je mnoho kvalitních středoevropských vagónů. I Česká republika má svého zástupce v této prestižní kategorii. Je jím vůz řady Ampz143. České dráhy zakoupily v roce 2004 jedenáct vozů tohoto typu. Vyráběla je česká vagónka ze Studénky s pomocí Siemensu. V současné době tyto vozy jezdí na trase Praha - Berlín- Hambrurk a Praha - Brno - Vídeň a Praha - Varšava. Dosahují maximální rychlosti 200 km/h.
Ani Slováci se nenechali zahanbit, a stejně jako Češi, i oni mají v této kategorii svého zástupce. A tím zástupcem je vůz řady Ampeer. Slovenské dráhy mají zatím 10 kusů těchto vozů, ale jejich počet by se měl do roku 2014 zvýšit na 20. Už aby to, protože tyto vozy jezdí zatím pouze na trase Bratislava - Žilina - Košice, ale až se počet vozů zvýší, měly by tyto vozy jezdit i do České republiky. Ampeer nabízí stejné sedačky jako již zmíněné Ampz143 s tím rozdílem, že se hlava může opřít o polštářek, což zajisté cestující vítají příznivě. Maximální rychlost těchto vozů je 200 km/h, ale Ampeer-y mají jednu nevýhodu. Nejsou tlakotěsné, takže je ZSSK kvůli tomu schválila na 160 km/h, a rychlostí 200 km/h asi nikdy nepofrčí. Škoda. Abych nezapomněl - výrobcem těchto vozů je ZOŠ Vrútky.
Severní sousedé se též nenechali zahanbit. Poláky reprezentuje vůz Amnopuz 158A, kterého jsme mohli vidět i na Czech RailDays, ale do Česka jinak nejezdí. Bodejť, když je jich vyrobeno jenom 3! Poláci tyto vozy potřebují hlavně na trať Varšava - Vratislav, ale jak známe naše severní sousedy - za týden to může být úplně jinak! I tyto vozy mohou jezdit 200 km/h, jsou tlakotěsné, a celkem pohodlné. Na první pohled může cestujícího zaujmout jeden detail, a to konkrétně dlouhá černá lišta, která se táhne přes všechna okna. I toto může dělat dojem moderníího vagónu. Tyto tři vagóny vyrobila polská společnost H.Cegielski.
První kupéčkový vůz v této kaegorii pochází z Rakouska. Jedná se o vozy řady Amz, jichž je vyrobeno asi 33. Tyto vagóny jezdí do Česka na trase Villach - Vídeň - Brno - Praha - Hamburk, a mezi cestujícími jsou populární - velice populární! A mají být proč populární. Tyto vozy byly sice vyráběny v 70. až v 80. letech, nicméně, od roku 2003 procházely tzv. "Uprading-Programmem", který těmto vozům dodal klimatizaci, zásuvky, a hlavně jim omladil interiér. V interiéru najdete široká kožená sedadla a mnoho dřevěných dekorací. V těchto vozech se nachází i oddíly bussines třídy, která je velice podobná 1.třídě. Mnoho rozdílů mezi bussines a 1.třídou asi nenajdete. Hlavní rozdíly mezi bussines a 1.třídou jsou: 4 sedadla v oddíle bussines třídy (tato sedadla ale nejsou o nic širší než v jedničce), delší stolky v bussines třídě, kterých je v oddílu navíc více, a jinak položená zrcadla (v bussines třídě je svisle, v jedničce vodorovně). Dosahuje maximální rychlosti 200 km/h, a tyto vozy vyrobily společně vagónky Siemense a Jenbacheru.
Myslíte si, že jsme zapomněli na německé vagóny? Omyl! Podobně jako Rakousko, i Německo reprezentují kupéčkové vozy - konkrétně Avmz 109.5. Ovšem, kromě počtu kupéček a maximální rychlosti nemají německé vozy s těmi rakouskými nic společného. Sedačky ve voze jsou z textilní látky, dveře od vozu jsou sklápěcí, dveře od oddílu jsou celé prosklené atd. Tyto vozy nejsou zrovna nejmladší. Za svých časů tyto vozy totiž jezdily na vlacích TEE, což je obdoba dnešního EuroCity a InterCity s tím rozdílem, že v soupravě byly řazeny pouze restaurační vozy a vozy 1.třídy. Nicméně, bylo by naivní si myslet, že vozy mají původní interiér. Tento interiér byl již několikrát změněný. Výrobcem těchto vozů není nikdo jiný než domácí Siemens. Apropo, málem bych zapomněl. Pokud bydlíte někde v Česku, a chcete se s tímto vozem projet, vyzkoušejte vlak EC 174/175 Jan Jesenius, který jede z Budapeště přes Bratislavu, Brno, Prahu a Berlín do Hamburku a zpět. Samozřejmě, v Česku tento vlak zastavuje ještě v Břeclavi, Pardubicích, Kolíně, Ústí nad Labem a Děčíně.
Ve Střední Evropě ještě zůstaneme. I Arpádi pro nás něco přichystali. Maďarské vozy řady Amz jsou také mezi odbornou veřejností velice oblíbené, a to hlavně kvůli pohodlným a širokým sedačkám, ze kterých lze udělat lehátko. Tyto vozy se mohou pyšnit jedním malým rekordem - objemnější zrcadla jsem v žádném jiném dopravním prostředku neviděl. Tato objemná zrcadla jsou v každém kupé na bočních stěnách. Myslím, že tento detail ocení hlavně ženy. A obrovské zrcadlo není jediné, co ženy na tomto voze ocení. Myslím, že ženy budou nadšené i z barvy sedaček, koberců atd. Ta je totiž jaká? No přece růžová. Opravdu nežertuji, podívejte se. Naštěstí pro muže se nejedná o "barbieodstín" růžové. I to je možná jeden z důvodů, proč mužům tento vůz nevadí. I tyto vozy mohou dosahovat rychlosti 200 km/h. Ještě minulý rok tyto vozy jezdily na EC 170/171 Hungaria (Berlín-Praha-Bratislava-Budapešť), jenomže tyto časy jsou pro mě nepochopitelně pryč. Tyto vozy se vyráběly ve španělské vagónce CAF Zaragoza. Zajímavé je, že všech 9 vagónů této řady bylo vyrobeno v jednom roce - 1994.
Nejzápadněji položeným státem v této kategorii je beze sporu Francie. Francii reprezentují vozy A*tu. Tyto vozy jsou provozované společností Corail Téoz, což je společnost provozující luxusní vlaky například na trasách Paříž-Bordeaux, Paříž-Nice a Nice-Bordeaux. Na první pohled vám vozy A*tu (a všechny od Téoze vůbec) nebudou připadat vůbec moderní - spíše naopak. Tyto vozy vypadají totiž jako německé vozy řady Avmz 109.5, které jsem popisoval o dva odstavce výše. Ale jak nakouknete dovnitř, budete pravděpodobně udiveni. Tyto vozy jsou velice luxusní, co se interiéru týče. Možná jsou to nejluxusnější vozy Evropy! Ve voze si lze vybrat, jestli budete chtít sedět v kupéčku, a nebo dáváte přednost velkoprostorovému uspořádání. Na těchto vozech též zaujme velice netypické, ale o to krásnější osvětlení. Tato světla dokonale pasují ke světlým stěnám v interiéru. I tyto vozy mohou jezdit rychlostí 200 km/h. Vyrobil je francouzský Alstom.
Další účastník pochází ze státu, jenž na mapě silně připomíná kozačku - konkrétně z Itálie. Italové mají v této soutěži velice zajímavé vozy pocházející ze 70. let. A co víc, italské národní dráhy tyto vozy nikdy příliš nemodernizovaly. Vlastně, některé z nich nedávno prošly velkou modernizací, jenomže tu autor těchto stránek považuje za tak spackanou, že autor mnohem radši do této ankety použil vozy, kterým zůstal původní model interiéru. A ten se opravdu povedl. Tyto vozy vůbec jako jedny z prvních měly stahovací žaluzie a nebo otočné sedadlo (uvidíte na fotce). Pod každým křeslem (to, co mají tyto vozy, tomu se snad ani sedačka říct nedá), se navíc ukrývá stoleček, ale ten je neprakticky malý. Tyto vozy lze potkat na italských vlacích kategorie InterCity.
Devátý účastník této kategorie pochází z Balkánu, konkrétně v létě z velice navštěvovaného Chorvatska. Jedná se o vozy řady Aeelt. Původně jsem chtěl do této ankety zařadit chorvatský vůz řady ABee, ale k němu jsem našel jen jednu fotku v interiéru, což je nedostačující. Nicméně, ani vozy Aeelt vůbec nejsou špatné. Jsou to vozy velice podobné těm, které jsem chtěl dát do této ankety až na to, že jsou velkoprostorové. Nicméně, tyto vozy mají společný typ i barvu sedaček, a mají na chlup stejné stolky mezi sedáky. V těchto vozech navíc vůbec neexistuje tzv. "letecké uspořádání" (to znamená, že sedačky jsou vždy naproti sobě, nikoliv za sebou). Vozy vznikly rekonstrukcí ze starších vozů, které vyrobila srbská GOŠA. A ten stejný výrobce vagónů tyto vozy v letech 1999-2009 modernizoval. Vozů této řady je celkem 12, z čehož některé jsou schváleny pro 160 km/h, ale některé z ekonomických důvodů jenom pro 120 km/h. Musí se ale uznat, že se modernizace povedla celkem dobře. Vagóny této řady též nevyjíždějí z vnitrozemí. Potkat je můžeme na vlacích IC mezi Záhřebem a Vinkovči, Vukovarem a Osijekem.
Poslední soutěžící pochází z Rumunska. Možná si říkáte, že jsem se zcvoknul. Možná si myslíte, že jsem do ankety schválně dal tne njhorší vagón Evropy. Omyl! Kvalita rumunských železnic roste velice rychle! Nám to hlavně dokáže vagón řady A10-91, které v letech 2006 a 2007 vyrobila domácí vagónka Astra Vagonae Calatori. Na těchto vozech zaujme jedna věc. Mají úplně stejné sedačky jako vlaky novější vlaky TGV! Vozy jsou též specifické tím, že nabízí dva velkoprostorové oddíly. Zatímco v jedné části převládají spíše klidné barvy, v té druhé dominuje červená. Cestující má tedy na výběr. Musím říct, že na internetu jsem viděl fotky spíše té světlejší části. Tyto vozy mohou jezdit až 200 km/h. Najdeme je na vybraných rumunských vlacích InterCity.
Komentáře
Přehled komentářů
What Makes avantprotocol.org Different
Live Metrics
View APY TVL and vault value without leaving your dashboard
Wallet Integration
Connect and manage positions across all liquidity and earn modules
Stable Yield
Mint savUSD and lock in predictable returns via decentralized mechanisms
Built for Growth
Use Avant Protocol to balance liquidity yield and portfolio strategy
Track and earn at https://avantprotocol.org
their explanation
(JeffreyKeque, 14. 8. 2025 5:52)
Why Choose tempestfinance.cc
AI Arbitrage Engine
Smart routing and yield optimization powered by protocol-level algorithms
LP and LRT Yield
Deploy liquidity and earn from real-time APR on USDC ETH and rswETH
Tempest Vaults
Access structured vaults with adjustable risk and profit logic
Transparent Protocol
Track TVL APR and profits live across the Tempest dashboard
Start earning with automation at https://tempestfinance.cc
check my site
(MichaelHolla, 14. 8. 2025 4:36)
Why Choose defi-money.cc
GYD Stablecoin
Pegged for onchain reliability and integrated with smart leverage protocols
Borrow and Stake
Open long or short positions supply assets or stake for passive yield
Onchain Clarity
All pool rates TVL and protection mechanisms are verifiable and open
Modular Access
Works across CRVUSD smoney and other market primitives
Structured yield backed by protocol logic only at https://defi-money.cc
KRAKEN 2025 !? АКТУАЛЬНАЯ ССЫЛКА
(RobertBat, 14. 8. 2025 0:47)
ОФИЦИАЛЬНАЯ ССЫЛКА на всеми любимый сайт:
https://kra350.cc
Это самая ПОСЛЕДНЯЯ ОФИЦИАЛЬНАЯ ссылка.
Кракен давно зарекомендовал себя как качественный сервис на территории всего постсоветского простраинства и не только, но даже у таких очевидных плюсов, бывают неочевидные минусы, такие как мошенники, которые подделывают официальную ссылку.
Даркнет: Всё, что нужно знать о Кракен ссылке, сайте и доступе через Tor
Кракен Вход Clear-net(Обычный браузер)
https://kra350.cc
Пользуйтесь только самой актуальной ссылкой!
Преимущества использования Кракен Даркнет
Почему пользователи выбирают Кракен сайт среди других даркнет-платформ?
Безопасность: Платформа обеспечивает высокий уровень защиты данных пользователей.
Анонимность: Все транзакции проходят через сеть Tor, что исключает возможность отслеживания.
Удобство: Интуитивно понятный интерфейс делает платформу доступной даже для новичков.
Регулярные обновления зеркал помогают пользователям всегда оставаться в курсе рабочих ссылок и избегать мошенничества.
Чего стоит избегать?
При использовании Кракен Даркнет важно быть осторожным и избегать ошибок, которые могут привести к утечке данных или потерям средств:
Не доверяйте непроверенным ссылкам:
Используйте только рабочие зеркала, предоставленные надежными источниками.
Не передавайте личные данные:
Даркнет построен на анонимности. Личная информация может быть использована против вас.
Заключение
Вход на Кракен Даркнет может быть безопасным и удобным, если вы используете проверенные Кракен ссылки и следуете всем рекомендациям. Для получения доступа убедитесь, что используете только надёжные источники и избегаете фишинговых сайтов.
Следуя нашим инструкциям, вы сможете найти рабочую ссылку на Кракен сайт и воспользоваться всеми возможностями платформы без риска для себя.
САМАЯ ПОСЛЕДНЯЯ ссылка для доступа к КРАКЕНУ - https://kra350.cc
Ключевые слова: Кракен Даркнет, Кракен ссылка, Кракен сайт, Кракен Онион.
Dokumenty Kolekcjonerskie – Historia, Wartosc i Kontrowersje
(Thomasassup, 12. 8. 2025 22:06)
Dokumenty kolekcjonerskie to niezwykle ciekawy obszar dla milosników historii i kultury materialnej. Obejmuje szeroki zakres artefaktów, takich jak stare paszporty, dowody osobiste, prawa jazdy, bilety czy legitymacje. Kolekcjonowanie takich dokumentów moze byc pasjonujacym hobby, pozwalajacym na zglebianie historii i obyczajów róznych epok. Jednakze, ze wzgledu na swój charakter, dokumenty te budza równiez pewne kontrowersje, szczególnie w kontekscie ich ewentualnego wykorzystania w sposób niezgodny z prawem.
Historia dokumentów kolekcjonerskich
Kolekcjonowanie dokumentów ma swoje korzenie w XIX wieku, kiedy to zainteresowanie historia i archeologia zaczelo rosnac wsród zamozniejszych warstw spolecznych. Z czasem, obok starozytnych rekopisów i ksiazek, pojawilo sie równiez zainteresowanie dokumentami o bardziej wspólczesnym charakterze, takimi jak bilety z wydarzen kulturalnych, legitymacje czy inne przedmioty zwiazane z codziennym zyciem.
W XX wieku, zwlaszcza po I wojnie swiatowej, dokumenty takie jak paszporty czy dowody osobiste zaczely byc postrzegane jako cenne pamiatki rodzinne, a takze interesujace obiekty dla kolekcjonerów. Ich wartosc wynikala nie tylko z ich rzadkosci, ale takze z kontekstu historycznego, w jakim powstaly i byly uzywane.
Wartosc dokumentów kolekcjonerskich
Wartosc dokumentów kolekcjonerskich zalezy od wielu czynników, takich jak ich stan, wiek, rzadkosc oraz historyczne znaczenie. Na przyklad, paszport z okresu miedzywojennego nalezacy do znanej postaci historycznej moze osiagnac na aukcjach wysoka cene. Z kolei bilety z waznych wydarzen sportowych czy koncertów moga byc poszukiwane przez kolekcjonerów z calego swiata.
Wartosc dokumentów czesto wzrasta, gdy sa one zwiazane z waznymi momentami w historii, takimi jak wojny, rewolucje, czy zmiany polityczne. Na przyklad, dokumenty z czasów PRL-u, takie jak legitymacje partyjne czy przepustki graniczne, moga byc szczególnie cenione przez kolekcjonerów zainteresowanych historia Polski.
czytaj dalej
https://dyplomik.com/pl/
Breaking News
(Robyyz, 10. 8. 2025 23:20)In todays rapid world staying informed about the latest developments both domestically and globally is more vital than ever. With a plethora of news outlets struggling for attention its important to find a reliable source that provides not just news but insights and stories that matter to you. This is where USAtoday.com a leading online news agency in the USA stands out. Our commitment to delivering the most current news about the USA and the world makes us a go-to resource for readers who seek to stay ahead of the curve. Subscribe for Exclusive Content: By subscribing to USAtoday.com you gain access to exclusive content newsletters and updates that keep you ahead of the news cycle. USAtoday.com is not just a news website; its a dynamic platform that strengthens its readers through timely accurate and comprehensive reporting. As we navigate through an ever-changing landscape our mission remains unwavering: to keep you informed engaged and connected. Subscribe to us today and become part of a community that values quality journalism and informed citizenship.
you could check here
(Jamesced, 10. 8. 2025 15:48)you can try these out https://web-jaxxliberty.com
KrAkEn MaRkEt - даркнет
(FloydEmict, 7. 8. 2025 21:41)
КРАКЕН ДАРКНЕТ ОФИЦИАЛЬНАЯ ССЫЛКА 2025
СЕГОДНЯ АКТУАЛЬНАЯ ССЫЛКА: krak2025 .live
---
ПОИСКОВЫЕ ЗАПРОСЫ:
кракен darknet официальный сайт, кракен даркнет шоп, кракен даркнет зеркало мориарти, кракен маркетплейс зеркало, кракен тор браузер, кракен зеркало 2025, кракен сайт онион
---
why not find out more
(Richardheamb, 30. 7. 2025 19:53)
Why handofgod.tech
DeFi Realms
Farming logic built around mythology inspired layers
HOG and GHOG
Stake earn and track dual token economy across the dashboard
Points and Rewards
Earn from actions track TVL and chart your claim history
Web3 Synced
Join the community via Twitter Telegram or Discord
Farm within the divine system on https://handofgod.tech
check here
(JaredDap, 30. 7. 2025 19:50)
Why Choose defi-money.cc
GYD Stablecoin
Pegged for onchain reliability and integrated with smart leverage protocols
Borrow and Stake
Open long or short positions supply assets or stake for passive yield
Onchain Clarity
All pool rates TVL and protection mechanisms are verifiable and open
Modular Access
Works across CRVUSD smoney and other market primitives
Structured yield backed by protocol logic only at https://defi-money.cc
more info here
(Ronaldsault, 30. 7. 2025 18:46)
What Makes cortexprotocol.org Unique
AI Integration
CX agents execute swaps optimize trades and adjust strategies
Cross Chain Bridge
Bridge assets across ETH BASE and SOL with full conversion support
Yield Optimized
Earn yield through token conversion and multi protocol exposure
Smart Trading
Create automated plans with Cortex agent and real data
Explore next level trading at https://cortexprotocol.org
Shop Verified PVA Accounts Easily at AccsMarket.net
(MichaelSef, 30. 7. 2025 16:48)
https://AccsMarket.net provides high-quality verified accounts in bulk for all your social media needs. Our PVA accounts are created using different server IPs, ensuring they work flawlessly on any platform. Enjoy fast, reliable service and instant access to your accounts with every purchase.
Head Here:
https://AccsMarket.net
Grateful Thanks!
additional hints
(RonaldMer, 30. 7. 2025 13:15)
Why avantprotocol.org
Audited Infrastructure
Smart contract logic backed by docs and open-source GitHub access
Onchain Security
Deposit withdraw or stake knowing each action is traceable and secure
Transparent APY
All portfolio and pool returns displayed live inside the protocol dashboard
Community Ready
Follow updates connect via Discord and explore usage through detailed documentation
Earn with confidence on https://avantprotocol.org
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88
this website
(Robertpyday, 14. 8. 2025 6:39)