Osobní vagony 1.třídy
V této kategorii je mnoho kvalitních středoevropských vagónů. I Česká republika má svého zástupce v této prestižní kategorii. Je jím vůz řady Ampz143. České dráhy zakoupily v roce 2004 jedenáct vozů tohoto typu. Vyráběla je česká vagónka ze Studénky s pomocí Siemensu. V současné době tyto vozy jezdí na trase Praha - Berlín- Hambrurk a Praha - Brno - Vídeň a Praha - Varšava. Dosahují maximální rychlosti 200 km/h.
Ani Slováci se nenechali zahanbit, a stejně jako Češi, i oni mají v této kategorii svého zástupce. A tím zástupcem je vůz řady Ampeer. Slovenské dráhy mají zatím 10 kusů těchto vozů, ale jejich počet by se měl do roku 2014 zvýšit na 20. Už aby to, protože tyto vozy jezdí zatím pouze na trase Bratislava - Žilina - Košice, ale až se počet vozů zvýší, měly by tyto vozy jezdit i do České republiky. Ampeer nabízí stejné sedačky jako již zmíněné Ampz143 s tím rozdílem, že se hlava může opřít o polštářek, což zajisté cestující vítají příznivě. Maximální rychlost těchto vozů je 200 km/h, ale Ampeer-y mají jednu nevýhodu. Nejsou tlakotěsné, takže je ZSSK kvůli tomu schválila na 160 km/h, a rychlostí 200 km/h asi nikdy nepofrčí. Škoda. Abych nezapomněl - výrobcem těchto vozů je ZOŠ Vrútky.
Severní sousedé se též nenechali zahanbit. Poláky reprezentuje vůz Amnopuz 158A, kterého jsme mohli vidět i na Czech RailDays, ale do Česka jinak nejezdí. Bodejť, když je jich vyrobeno jenom 3! Poláci tyto vozy potřebují hlavně na trať Varšava - Vratislav, ale jak známe naše severní sousedy - za týden to může být úplně jinak! I tyto vozy mohou jezdit 200 km/h, jsou tlakotěsné, a celkem pohodlné. Na první pohled může cestujícího zaujmout jeden detail, a to konkrétně dlouhá černá lišta, která se táhne přes všechna okna. I toto může dělat dojem moderníího vagónu. Tyto tři vagóny vyrobila polská společnost H.Cegielski.
První kupéčkový vůz v této kaegorii pochází z Rakouska. Jedná se o vozy řady Amz, jichž je vyrobeno asi 33. Tyto vagóny jezdí do Česka na trase Villach - Vídeň - Brno - Praha - Hamburk, a mezi cestujícími jsou populární - velice populární! A mají být proč populární. Tyto vozy byly sice vyráběny v 70. až v 80. letech, nicméně, od roku 2003 procházely tzv. "Uprading-Programmem", který těmto vozům dodal klimatizaci, zásuvky, a hlavně jim omladil interiér. V interiéru najdete široká kožená sedadla a mnoho dřevěných dekorací. V těchto vozech se nachází i oddíly bussines třídy, která je velice podobná 1.třídě. Mnoho rozdílů mezi bussines a 1.třídou asi nenajdete. Hlavní rozdíly mezi bussines a 1.třídou jsou: 4 sedadla v oddíle bussines třídy (tato sedadla ale nejsou o nic širší než v jedničce), delší stolky v bussines třídě, kterých je v oddílu navíc více, a jinak položená zrcadla (v bussines třídě je svisle, v jedničce vodorovně). Dosahuje maximální rychlosti 200 km/h, a tyto vozy vyrobily společně vagónky Siemense a Jenbacheru.
Myslíte si, že jsme zapomněli na německé vagóny? Omyl! Podobně jako Rakousko, i Německo reprezentují kupéčkové vozy - konkrétně Avmz 109.5. Ovšem, kromě počtu kupéček a maximální rychlosti nemají německé vozy s těmi rakouskými nic společného. Sedačky ve voze jsou z textilní látky, dveře od vozu jsou sklápěcí, dveře od oddílu jsou celé prosklené atd. Tyto vozy nejsou zrovna nejmladší. Za svých časů tyto vozy totiž jezdily na vlacích TEE, což je obdoba dnešního EuroCity a InterCity s tím rozdílem, že v soupravě byly řazeny pouze restaurační vozy a vozy 1.třídy. Nicméně, bylo by naivní si myslet, že vozy mají původní interiér. Tento interiér byl již několikrát změněný. Výrobcem těchto vozů není nikdo jiný než domácí Siemens. Apropo, málem bych zapomněl. Pokud bydlíte někde v Česku, a chcete se s tímto vozem projet, vyzkoušejte vlak EC 174/175 Jan Jesenius, který jede z Budapeště přes Bratislavu, Brno, Prahu a Berlín do Hamburku a zpět. Samozřejmě, v Česku tento vlak zastavuje ještě v Břeclavi, Pardubicích, Kolíně, Ústí nad Labem a Děčíně.
Ve Střední Evropě ještě zůstaneme. I Arpádi pro nás něco přichystali. Maďarské vozy řady Amz jsou také mezi odbornou veřejností velice oblíbené, a to hlavně kvůli pohodlným a širokým sedačkám, ze kterých lze udělat lehátko. Tyto vozy se mohou pyšnit jedním malým rekordem - objemnější zrcadla jsem v žádném jiném dopravním prostředku neviděl. Tato objemná zrcadla jsou v každém kupé na bočních stěnách. Myslím, že tento detail ocení hlavně ženy. A obrovské zrcadlo není jediné, co ženy na tomto voze ocení. Myslím, že ženy budou nadšené i z barvy sedaček, koberců atd. Ta je totiž jaká? No přece růžová. Opravdu nežertuji, podívejte se. Naštěstí pro muže se nejedná o "barbieodstín" růžové. I to je možná jeden z důvodů, proč mužům tento vůz nevadí. I tyto vozy mohou dosahovat rychlosti 200 km/h. Ještě minulý rok tyto vozy jezdily na EC 170/171 Hungaria (Berlín-Praha-Bratislava-Budapešť), jenomže tyto časy jsou pro mě nepochopitelně pryč. Tyto vozy se vyráběly ve španělské vagónce CAF Zaragoza. Zajímavé je, že všech 9 vagónů této řady bylo vyrobeno v jednom roce - 1994.
Nejzápadněji položeným státem v této kategorii je beze sporu Francie. Francii reprezentují vozy A*tu. Tyto vozy jsou provozované společností Corail Téoz, což je společnost provozující luxusní vlaky například na trasách Paříž-Bordeaux, Paříž-Nice a Nice-Bordeaux. Na první pohled vám vozy A*tu (a všechny od Téoze vůbec) nebudou připadat vůbec moderní - spíše naopak. Tyto vozy vypadají totiž jako německé vozy řady Avmz 109.5, které jsem popisoval o dva odstavce výše. Ale jak nakouknete dovnitř, budete pravděpodobně udiveni. Tyto vozy jsou velice luxusní, co se interiéru týče. Možná jsou to nejluxusnější vozy Evropy! Ve voze si lze vybrat, jestli budete chtít sedět v kupéčku, a nebo dáváte přednost velkoprostorovému uspořádání. Na těchto vozech též zaujme velice netypické, ale o to krásnější osvětlení. Tato světla dokonale pasují ke světlým stěnám v interiéru. I tyto vozy mohou jezdit rychlostí 200 km/h. Vyrobil je francouzský Alstom.
Další účastník pochází ze státu, jenž na mapě silně připomíná kozačku - konkrétně z Itálie. Italové mají v této soutěži velice zajímavé vozy pocházející ze 70. let. A co víc, italské národní dráhy tyto vozy nikdy příliš nemodernizovaly. Vlastně, některé z nich nedávno prošly velkou modernizací, jenomže tu autor těchto stránek považuje za tak spackanou, že autor mnohem radši do této ankety použil vozy, kterým zůstal původní model interiéru. A ten se opravdu povedl. Tyto vozy vůbec jako jedny z prvních měly stahovací žaluzie a nebo otočné sedadlo (uvidíte na fotce). Pod každým křeslem (to, co mají tyto vozy, tomu se snad ani sedačka říct nedá), se navíc ukrývá stoleček, ale ten je neprakticky malý. Tyto vozy lze potkat na italských vlacích kategorie InterCity.
Devátý účastník této kategorie pochází z Balkánu, konkrétně v létě z velice navštěvovaného Chorvatska. Jedná se o vozy řady Aeelt. Původně jsem chtěl do této ankety zařadit chorvatský vůz řady ABee, ale k němu jsem našel jen jednu fotku v interiéru, což je nedostačující. Nicméně, ani vozy Aeelt vůbec nejsou špatné. Jsou to vozy velice podobné těm, které jsem chtěl dát do této ankety až na to, že jsou velkoprostorové. Nicméně, tyto vozy mají společný typ i barvu sedaček, a mají na chlup stejné stolky mezi sedáky. V těchto vozech navíc vůbec neexistuje tzv. "letecké uspořádání" (to znamená, že sedačky jsou vždy naproti sobě, nikoliv za sebou). Vozy vznikly rekonstrukcí ze starších vozů, které vyrobila srbská GOŠA. A ten stejný výrobce vagónů tyto vozy v letech 1999-2009 modernizoval. Vozů této řady je celkem 12, z čehož některé jsou schváleny pro 160 km/h, ale některé z ekonomických důvodů jenom pro 120 km/h. Musí se ale uznat, že se modernizace povedla celkem dobře. Vagóny této řady též nevyjíždějí z vnitrozemí. Potkat je můžeme na vlacích IC mezi Záhřebem a Vinkovči, Vukovarem a Osijekem.
Poslední soutěžící pochází z Rumunska. Možná si říkáte, že jsem se zcvoknul. Možná si myslíte, že jsem do ankety schválně dal tne njhorší vagón Evropy. Omyl! Kvalita rumunských železnic roste velice rychle! Nám to hlavně dokáže vagón řady A10-91, které v letech 2006 a 2007 vyrobila domácí vagónka Astra Vagonae Calatori. Na těchto vozech zaujme jedna věc. Mají úplně stejné sedačky jako vlaky novější vlaky TGV! Vozy jsou též specifické tím, že nabízí dva velkoprostorové oddíly. Zatímco v jedné části převládají spíše klidné barvy, v té druhé dominuje červená. Cestující má tedy na výběr. Musím říct, že na internetu jsem viděl fotky spíše té světlejší části. Tyto vozy mohou jezdit až 200 km/h. Najdeme je na vybraných rumunských vlacích InterCity.
Komentáře
Přehled komentářů
thanks, interesting read
_________________
https://ncbestnews.shop
mega darknet market – ссылки мега в тг обновление 2025
(Megajek, 11. 9. 2025 19:02)
мега даркнет – мега darknet онион новый вход
Mega darknet market в 2025 году продолжает оставаться одной из самых популярных площадок в даркнете. Пользователи регулярно ищут мега онион, mega darknet market зеркало и официальный сайт мега, чтобы получить доступ на мега маркетплейс.
# Что такое Мега?
мега онион зеркало — это ресурс, который предлагает даркнет-рынок. mega darknet market стал популярен благодаря ассортименту. Но важно помнить: mega darknet market 2025 — это незаконная платформа.
мега ссылка тор Cыллка ===> https://github.com/kraken-ssilka-vhod-2025/originalnoe-zerkalo
# Почему нужны зеркала?
Адреса вроде mega sb часто блокируются. Чтобы обойти это, используются мега зеркала. Например:
- мега ссылка тор
- мега рабочая ссылка
- сайт мега вход
Эти адреса позволяют зайти на мегу, но одновременно появляются фишинговые копии.
# Как найти актуальную ссылку?
Пользователи часто вводят запросы:
- актуальная ссылка мега сегодня
- мега darknet онион
- мега зеркало рабочее
Нужно помнить: мега маркет ссылка всегда доступен через Tor Browser, а не через клирнет.
# Риски поддельных сайтов
Запросы вроде мега sb зеркало часто ведут к фейкам. Такие сайты имитируют дизайн оригинала. Чтобы не попасться:
- Проверяйте мега онион зеркало.
- Используйте только мега зеркало на сегодня.
- Избегайте поддельных сайтов.
# Telegram и ссылки
Популярен запрос ссылки мега в тг. В Telegram действительно можно найти mega darknet market link, но риск нарваться на мошенников велик.
# Как зайти на мегу?
Чтобы получить мега вход, нужно:
1. Установить тор браузер.
2. Ввести мега darknet ссылка.
3. Пройти регистрацию.
# Популярные ключи 2025
Сегодня особенно востребованы:
- актуальная ссылка мега сегодня
- мега sb официальный сайт
- мега darknet
Эти запросы показывают, что пользователи ищут рабочие зеркала.
# Заключение
mega darknet market остаётся крупнейшей площадкой даркнета в последние годы. Но каждое использование связан с риском.
?? Помните: официальный сайт мега могут быть фишинговыми, а посещение маркетплейса всегда остаётся незаконным.
Изготовим Pos Материалы
(EdwardQuory, 11. 9. 2025 12:59)
Бумага Ситилайт 150 г/м?
Сергей Анатольевич Семочко, старший менеджер PR - отдела Мосгорводоканала https://print-classic.ru/kalendari
Выслать нам реквизиты https://print-classic.ru/poster
Бумага Blueback 115 г/м – бумага с матовой белой печатной поверхностью и голубой обратной стороной https://print-classic.ru/flag
Основное применение: уличные афиши и плакаты больших размеров, в том числе, плакаты для рекламных щитов 3х6 м https://print-classic.ru/buklet
При интерьерной печати краска немного растекается, и изображение получается не четким при близком рассмотрении https://print-classic.ru/evacuationplans
Интерьерная печать — это разновидность струйной широкоформатной печати https://print-classic.ru/construkcii
Эта технология помогает создавать рекламную продукцию, постеры для оформления витрин, декорирования помещений https://print-classic.ru/stickerprinting
Главное отличие от наружной широкоформатной печати — разрешение картинки в 720-1440 dpi https://print-classic.ru/printbanner
Показатель количества точек на дюйм сказывается на чёткости изображения https://print-classic.ru/bannery
Интерьерная полиграфия воспринимается с близкого расстояния, поэтому важна детализация всех элементов https://print-classic.ru/printinggrid
Достоинства:
Мы в социальных сетях:
Каменный Шпон
(GabrielTuh, 11. 9. 2025 8:20)
Главная \ КАТАЛОГ плитных материалов \ МДФ и ДСП облицованные ШПОНОМ ценных пород дерева (шпонированное)
Это материал, изготовленный из древесных отходов, соединенных лигнином и парафином https://evroshpon.ru/magazin/product/ldsp-16-2800h2070-k349-rt-shelkovyj-kamen-11-gr
Финальная шлифовка поверхности придает мягкий блеск, проявляет фактуру древесины, обеспечивает яркость цвета, убирает мелкие царапины, сколы https://evroshpon.ru/magazin/product/magazin/product/lmdf-16-2800h2070-7166-ug-ultraglyanec-latte-kronospan
Шпонированный МДФ — практичный материал, который сохраняет натуральный вид дерева и отлично подходит для интерьера https://evroshpon.ru/magazin/product/kromka-buk-23-2-mm
Особое значение имеет дизайн МДФ панелей https://evroshpon.ru/magazin/product/mdf-9-yasen-a-v-2800h2070-shlif-rossiya
Бук, ольха, вишня, яблоня и другие породы деревьев могут быть сымитированы в МДФ при помощи шпона https://evroshpon.ru/magazin/product/533663051
Помимо вариантов текстур дерева, можно имитировать натуральный камень, металл, изморозь https://evroshpon.ru/magazin/folder/ldsp-kronospan-16-mm
Всего возможно воссоздать более двухсот различных цветовых решений, начиная от разных оттенков белого: слоновая кость или жемчужный, заканчивая цветом венге и спелой вишней https://evroshpon.ru/magazin/product/magazin/product/ldsp-10-2800h2070-k020-pw-oreh-selekt-kaminnyj
Особо интересно смотрится комбинация панелей разного цвета https://evroshpon.ru/magazin/product/kamennyj-shpon-granada-1200x600
Например, венге и молочный дуб, или акцент на отдельную деталь в виде кружевного дизайна https://evroshpon.ru/magazin/product/kromka-buk-35-mm-bez-kleya-s-kleem
Древесный срез монтируется на стекломагнезитовую или гипсостружечную основу методом горячего прессования https://evroshpon.ru/magazin/folder/losan-gollandiya
Для получения дополнительного декоративного эффекта шпонированную поверхность можно тонировать пигментом в нужный цвет https://evroshpon.ru/magazin/product/512169451
Производство и поставка метизов и крепежа / Metizorel.ru
(CurtisDat, 10. 9. 2025 1:52)
Производство и поставка - болт полная резьба производства Северсталь, Мечел со склада в г.Орел.
Продажа СЃРєРѕР±Р° болт оптом и в розницу по низким ценам.
Полный каталог всей метизной продукции, описания, характеристики, ГОСТы и технические условия.
Оформление заказа и доставка в сжатые сроки. Возможна отгрузка автотранспортной компанией. Цены от производителя.
Секреты для квартирному отделке: каким образом избежать стресса
(MelviJothe, 10. 9. 2025 0:57)Искал как правильно положить плитку в ванной. Где-то — «главное — ровный слой» но встречалось и — многостраничные инструкции с 20 этапами подготовки. Пока не нашел подборку с адекватными сайтами с практическими рекомендациями без этой ерунды. Вот может кому пригодится youorme.today
this contact form Xrp wallet
(DanielFip, 10. 9. 2025 0:23)you could try this out https://toast-wallet.io/
her latest blog toast wallet app
(Jamesviele, 9. 9. 2025 19:25)investigate this site https://toast-wallet.io
you could check here toast wallet passfphrase
(Rickypycle, 9. 9. 2025 13:12)find out this here https://toast-wallet.io/
check this link right here now toast wallet app
(JamesViase, 9. 9. 2025 0:28)find this https://toast-wallet.io/
What's a small, unexpected discovery you've made recently?
(Nikwah, 8. 9. 2025 22:17)Whether it's a new keyboard shortcut, a hidden hiking trail, an interesting fact about your favorite historical figure, or a great recipe for a weeknight dinner, share the little things that have surprised and delighted you.
Get More Info toast wallet download
(CharlesLip, 8. 9. 2025 19:14)my explanation https://toast-wallet.io
click site toast wallet recovery
(Davidsog, 8. 9. 2025 18:26)read review https://toast-wallet.io
click toast wallet passfphrase
(Dominicner, 8. 9. 2025 18:19)this content https://toast-wallet.io
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88
interesting news
(iplcupdeeve, 11. 9. 2025 20:49)